Syd Energi

SE er begejstrede for professionel sparring og udvikling af Master Data løsning hos Stoltze It.

Project Description

Call center 4

SE er begejstrede for professionel sparring og udvikling af Master Data løsning hos Stoltze It.

Samarbejdet med Stoltze It har altid indeholdt en god kombination rådgivning om løsningsvalg og praktisk udførelse af opgaverne fortæller Asger Lau Petersen, som er It forretningsarkitekt ved SE. “For mig som Master Data ansvarlig er det essentielt at have en kompetent sparringspartner i analyse og designfasen. Det har jeg i Stoltze IT og netop det, at vi ikke altid er enige, gør at vi får en bedre løsningsmodel. Det sætter jeg stor pris på.”

Den totale kundeoplevelse i fokus

SE har stor fokus på at skabe “Den totale kundeoplevelse”. Som led i dette indførte de en ny Master Data løsning. Stoltze It blev ansvarlig for opbygning af og implementering af denne.

“I processen med opbygning af Master Data løsningen har jeg oplevet, at Stoltze IT er en særdeles smidig og fleksibel partner. Vi har undertiden behov for at skalere

op og ned for hvor meget hjælp, vi behøver, og det har vist sig at være både teoretisk og praktisk muligt at gennemføre med Stoltze It. Det er et stort plus” siger Asger Lau Petersen.

SE’s Master Data løsning understøtter 3-400 medarbejderes indtastning i forskellige systemer hver eneste dag, samkøring med CPR-register og CVR-register samt brugernes egne indtastninger på online portalen. Det er således fuldstændig afgørende, at systemet er opbygget rigtigt og dataene overføres 100% korrekt. Det sikrer Stoltze It.

SE kundeløfter i 100% fokus

SE arbejder med fire kundeløfter, som er virksomhedens vision i forhold til deres kunder, nemlig:

  1. Holde, hvad de lover
  2. Gøre arbejdet rigtigt første gang
  3. Være de nemmeste at få fat i, når noget går galt
  4. Have en platform der er bedre end konkurrenternes

Master Data løsningen understøtter særligt to punkter, nemlig punkt to og fire og er en kæmpe hjælp i dagligdagen. Asger Lau Petersen udtaler: “Vi opretter og vedligeholder kundedata baseret på validerede kildedata, som f.eks. CVR-registeret og CPR-registeret, og det gør, at kunden oplever, at vi har styr på, hvem de er, hvor de bor, og hvor de evt. flytter hen. Kunder oplever således, at vi automatisk ændrer navn på regningen efter et giftemål med navneændring, og at vi automatisk opdaterer vores data i forbindelse med et dødsfald. Det betyder, at medarbejderne i Call-Centeret er forberedt når den efterladte kontakter os. Det giver stor kundetilfredshed og er med til, at “Vi gør arbejdet rigtigt første gang” og “Vi har en platform, der er bedre end konkurrenternes.” Det er jeg meget tilfreds med.”

Om SE

SE er Danmarks tredjestørste energiselskab. SE servicerer omkring 256.000 husstande i Region Syddanmark og sælger både el, solceller, gas, fiberløsninger, hårde hvidevarer mv.

Skriv en besked

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to Top